Kriz Yönetimi

Dikkat: Bu yazı kriz yönetimini özetler niteliktedir ayrıca bu maddeleri kendi yaşantınıza entegre edebilir ve küçük çaplı krizlerinizi yönetebilirsiniz.


Kriz Süreci

  1. Potansiyel Kriz
  2. Krizi Yalanlama
  3. Yanlış Karar ve Faaliyetler
  4. Krizin Gerçekleşmesi
  5. Çözüm veya Çöküş

Kriz Esnasında Cevaplamamız Gereken Sorular

  • Bu kriz durumunun ana etkeni nedir?
  • Kriz durumunun kritiklik seviyesi nedir?
  • Olabilecek en kötü şey nedir?
  • Alternatif çözüm yolları nelerdir?
  • Kriz durumunun içinde bulunan insanların en çok suçlayacak kişi kim olacaktır?
  • Kriz sürecinden psikolojik olarak en çok etkilenen kitle kim olacaktır?
  • Kriz durumundan yararlanmaya çalışacak kimseler var mıdır?
  • Kriz süreci tamamlandıktan sonra hangi bireyler ya da gruplar birbirlerine güvensizlik duyabilirler?

Kriz Yönetimi Aşamaları

  1. Stratejik Tahmin
  2. Olasılık Planlaması
  3. Sorun Analizi
  4. Senaryo Analizi
  5. Kriz Yönetimi Takımı Oluşturma

Kriz Yönetiminde Dikkat Edilmesi Gerekenler

  • Kriz anında samimi olun.
  • İşinizin başından ayrılmamaya özen gösterin.
  • Kriz gelmeden önce olası kriz senaryolarınızı hazırlayın.
  • Kriz anında suçlu aramak yerine sorumluluk alın.
  • Krizlerden insanların psikolojik olarak etkilendiklerini unutmayın.
  • Gereksiz olarak görülen masrafları erteleyin.
  • Boş zamanları kurum içi eğitimlerle değerlendirin.
  • Alacaklarınızın tahsilini hızlandırmaya çalışın
  • Mümkünse borçlarınızı yeniden yapılandırın.
  • Sırf nakit girişi sağlanması için fiyatlarınızı aşırı düşürmeyin.
  • İlk iş olarak çalışanlarınızı işten çıkarmayı düşünmeyin.
  • Net bilgiye sahip olmadan açıklama yapmayın.

Yorumlar

Popüler Yayınlar